بازارچه‌های کریسمس بوداپست

منتشر شده در ۱۲ آبان ۱۳۹۷

بازارچه‌های کریسمس بوداپست سال به سال پرطرفدارتر می‌شوند. معروف‌ترین بازارچه‌ی بوداپست در میدان وُرُشمارتی (Vörösmarty) است، اما بازارچه‌های دیگری نیز وجود دارند که در اینجا معرفی خواهیم کرد.

بازارچه‌ی کریسمس میدان وُرُشمارتی

این بازارچه معروف‌ترین و پرطرفدارترین بازارچه‌ی بوداپست است که در مرکز بوداپست، در ایستگاه پایانی خطوط زرد مترو، و در انتهای خیابان تجاری واسی اوتسا قرار دارد.

در این بازارچه همه‌جور صنایع دستی مجارستانی و وسایل جالب پیدا می‌شود و اگر قصد خرید سوغاتی‌هایی را دارید که رودست نداشته باشند، اینجا جای مناسبی است. غیر از آن، غذاهای فوق‌العاده خوشمزه‌ای هم آنجا هست، از آن غذاهایی که بویشان که به مشامتان برسد شکمتان فرمان می‌دهد بخوریدشان. و خوشبختانه یکی از نکات مثبت این بازارچه این است که میز و نیمکت دارد و می‌توانید با خیال راحت بنشینید و از غذایتان لذت ببرید. این فستیوال روزانه شاهد برنامه‌های متنوعی است، از جمله کنسرت، اجراهای محلی، برنامه‌های بابانوئل برای کودکان، کارگاه‌های آموزشی و خیلی کارهای جالب دیگر.

بازارچه‌ی کریسمس روبه‌روی کلیسای سنت استیون

این بازارچه اولین بار در سال ۲۰۱۱ مقابل کلیسا برپا شد. فضای آن فوق‌العاده است و نورپردازی عالی دارد. به همین دلیل می‌توانید از بالای پله‌های کلیسا عکس‌های جذابی بگیرید. تقریباً همان چیزهایی که در ورشمارتی پیدا می‌شود اینجا هم می‌توانید بخرید، با این تفاوت که اینجا اسکیت روی یخ هم دارد و می‌توانید وسط بازارچه پاتیناژ بازی کنید.


این بازارچه را به‌خصوص برای نورپردازی‌اش می‌شناسند، چون سرتاسر منطقه نورانی است و این حس به آدم دست می‌دهد که وسط یکی از صحنه‌های جادویی فیلم‌های دیزنی یا چیزی شبیه به آن است. دیدنش صد درصد می‌ارزد، مخصوصاً که ۶۰۰ ۷۰۰ متر بیشتر با بازارچه‌ی ورشمارتی فاصله ندارد.

دیگر بازارچه‌های کریسمس

بازارچه‌های کوچک‌تری هم در بوداپست وجود دارند. یکی از آن‌ها در میدان فرانتس لیست واقع شده، یکی دیگر در گوژدو اودوار، داخل محله‌ی یهودی‌نشین سابق بوداپست است. اگر در سمت بودا در بوداپست باشید، بازارچه‌ی کنار مرکز خرید الی هم بازارچه‌ی بدی نیست و بازارچه‌ی کوچک دیگری هم در موریس زیگموند کورتر برپاست. این بازارچه‌ها به اندازه‌ی دو بازار اول بزرگ نیستند اما باز هم چیزهای جالبی می‌شود پیدا کرد. شرکت خدمات مسافرتی مسافرتی و گردشگری پارسوآ سفر آفرین برای کریسمس و سال نوی ۲۰۱۹ میلادی تورهای متنوع، با خدمات ویژه و کم‌هزینه برگزار می‌کند. اگر دوست دارید از این بازارچه‌ها دیدن کنید، می‌توانید با آژانس مسافرتی پارسوآ تماس بگیرید.

 

۱۲ آبان ۱۳۹۷

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.