از داخل ایگلوهای شیشه‌ای و در رختخواب گرم و نرم به آسمان شب لاپلند نگاه کنید

منتشر شده در ۷ دی ۱۳۹۶

اگر در فکر سفری زمستانی هستید، به خواندن ادامه دهید، چون چنین سرزمین شگفت‌انگیز زمستانی‌ای را پیش از این ندیده‌اید. مناظر لاپلند، شمالی‌ترین منطقه‌ی فنلاند، از آن چشم‌اندازهای زیبایی ا‌ست که احتمالاً فقط در پینترست به چشمتان خورده است. برف دست‌نخورده، درختان برفک‌زده و البته، شفق قطبی حیرت‌انگیزی که در شب قابل دیدن است، از خصوصیت‌های این مکان شگفت‌انگیزند. اما می‌دانید چه چیزی در لاپلند خیلی جالب است؟ ایگلوهایش.

نه نه، درباره‌ی ساختمان‌های گنبدی شکل یخی که اسکیموها در آن زندگی می‌کردند صحبت نمی‌کنیم (هرچند آن‌ها هم خیلی جالب‌اند). درباره‌ی خانه‌های کوچکی صحبت می‌کنیم که لوین ایگلوت به مسافران جسورش پیشنهاد می‌دهد. این خانه‌ها به هیچ وجه ابتدایی نیستند. بر طبق وبسایت این شرکت، خانه‌ها دارای «شیشه‌های ضدبخارِ گرم‌شونده‌ی برقی، تهویه‌ی هوا، یک آشپزخانه‌ی کوچک، دوش حمام و سرویس بهداشتی، اتصال وای‌فای و تختخواب‌های موتوردار با قابلیت تنظیم وضعیت برای تماشای شفق قطبی یا خواب» هستند.

این ایگلوها در منطقه‌ای بکر و نمای باز رو به دره واقع شده‌اند و برای مهمانان بالقوه دو گزینه وجود دارد. ایگلوی دونفره، و ایگلوهای ممتاز، که دومی فضای کافی برای یک خانواده و در صورت لزوم یک تخت اضافه برای کودکان زیر ۱۲ سال دارد. اما بهترین قسمت اقامت در اینجا امکان تماشای شفق قطبی از میان سقف شیشه‌ای و در گرمای مطبوع ایگلو است.

۷ دی ۱۳۹۶

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.