نوستالژی در جت

منتشر شده در ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

آیا هیچ‌وقت آرزو کرده‌اید که می‌توانستید یک زندگی تجملی را در دهه‌ی ۱۹۲۰ یا ۱۹۳۰ تجربه کنید؟

هواپیماهای اِمبرائر، از دو هواپیمای جت لوکس خود پرده‌برداری کرده است که شکوه آن دوره‌ی آمریکا را با طراحی‌هایی الهام گرفته شده از اس.اس. نورماندی اقیانوس‌پیمای فرانسوی که مظهر سبک آرت‌دکوی آن زمان بود به هم پیوند می‌زند. هر هواپیما، که مشترکاً توسط معاون مدیر طراحی داخلی این شرکت و اِدی سوتو، ایده‌پرداز تخیلی سابق والت دیزنی طراحی شده است، نمایانگر یک مقصود کلیدی آرت دکو است. سطوح هواپیمای منهتن از چوب ماهاگونی اعلا و تزئینات طلایی و برنجی پوشیده شده است و ورودی آن، به تقلید از اثر طراحی شده توسط لیف نیندراس در ساختمان امپایر استیت، دیوارنگاره‌ای متالیک دارد، همچنین دارای سالن نشیمنی به تقلید از مدل ساختمان کرایسلر است.

در مقابل آن، هواپیمای هالیوود، که از فیلم‌های سیاه و سفید الهام گرفته شده است، ادای احترامی به شهر رویاهای پر زرق و برق، هالیوود است. در این جت ساختارهای کریستالی با نوردهی از پشت، اجزای مرمری و مجسمه‌های سه‌بعدی چرمی که برج سان‌ست، کشتی پرنده‌ی هاوارد هیو، و چندتایی از ماشین‌های مطرح دهه‌ی ۱۹۳۰ را تصویر می‌کنند، به‌کار رفته است. جالب اینجاست که دیوار پیکرتراشی شده‌ی آن از فضایی بهره جسته است که به ندرت به عنوان بوم آثار هنری در نظر گرفته می‌شود.

رویه‌ی صندلی‌ها از موهیر و چرم پوست بره و پارچه‌های پر زرق و برق عجیب هستند. این هواپیماها که به صورت چارتر در دسترس هستند، به پنج کابین تقسیم می‌شوند. سه کابین اول به عنوان فضاهای باز و به منظور گردهمایی استفاده می‌شوند و مسافران را به معاشرت ترغیب می‌کنند. در حالی که سالن آن برای استراحت و گفتگوهای صمیمانه منظور شده است. و بعد از آن، اتاق کریستال است: غذاخوری اختصاصی.

ظرفیت این جت‌ها تا ۱۹ مسافر است و صاحب بزرگترین محفظه‌ی چمدان قابل دسترسی داخلی در حمل و نقل هوایی هستند. همچنین مجهز به شبکه‌ی جهانی اینترنت و مستر سوییت‌های اختیاری با دوش و تخت دونفره نیز می‌باشند.

حالا هزینه‌ی استفاده از این طراحی‌های گشاده دستانه چقدر است؟ انتظار پرداخت بیش از ۸۰ میلیون دلار برای هر جت را داشته باشید.

 

۱۱ بهمن ۱۳۹۶

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.