خواب راحت کنار کوسه‌های درنده!

منتشر شده در ۵ بهمن ۱۳۹۶

یک شب خواب راحت کنار کوسه‌های درنده!

ایر بی‌ان‌بی، شرکتی واقع در ایالت سان‌فرانسیسکو است که طی آخرین پیشنهاد خود، یک شب خواب راحت کنار کوسه‌های درنده را اجرایی کرده است. این شرکت مسافران را رها می‌کند تا با ماهی‌ها بخوابند! برای این منظور این شرکت با همکاری یک شرکت طراحی فرانسوی همکاری کرده تا سوییتی منحصربه‌فرد بسازد، سوییتی در عمق ۱۰متری مخزن آبی که با گنجایش سه میلیون‌لیتر، زیستگاه ۳۵ کوسه زنده است و میان مهمانان و این موجودات ترسناک، جز دیواری شیشه‌ای مانعی وجود ندارد.

اما چگونه می‌توان به این سوئیت راه یافت؟

برای خواب راحت کنار کوسه‌های درنده، ایربی‌ان‌بی مسابقه‌ای آن‌لاین برگزار کرد تا برندگان معدودی را تعیین کند که به همراه همسفرشان، بلیت این فضای زیر آبی را در آکواریوم پاریس، روبه‌روی برج ایفل دریافت کنند. اما پیش از ورود نیاز بود که قوانینی سفت و سخت برای این مسافران در نظر گرفته شود.

قوانینی که مهمانان موظف به رعایت آن هستند

برای یک شب خواب راحت کنار کوسه‌های درنده، قوانینی در نظر گرفته شده که اولین قانون درباره سلفی گرفتن است. چون کوسه‌ها به نور حساسیت دارند، پس از تاریکی سلفی گرفتن با آنها ممنوع است. قانون بعدی که مسافران این سوئیت باید رعایت بکنند، نخوردن ماهی‌ها است! احتمالا پیش خودشان فکر کرده‌اند که مهمانان زیرآب، شاید گرسنه‌شان شده و رکبی به ماهی‌های آب بزنند.  راه رفتن در خواب و شنا در شب نیز جزو چیزهای ممنوع است و لازم است که در تمام مدت اقامت، سرها و پاها داخل اتاق‌خواب بماند.

راهیابی به زیر آب

برای هر زوج، یک غواص نگه‌دارنده رکورد و یک عکاس اقیانوس در نظر گرفته شده است که با آنها ملاقات خواهد کرد تا پس از شیرجه در مخزن آب، چند تن از همسایه‌ها را به آن‌ها معرفی کند و در مورد زندگی کوسه‌ها و اینکه چرا برداشت ما از کوسه‌ها اشتباه و چرا آن‌ها برای اکوسیستم حیاتی هستند، آگاهی‌بخشی کند.

اقدامات عجیب دیگر

این اولین بار نیست که ایربی‌ان‌بی دست به کاری جسورانه زده است؛ اکتبر سال پیش نیز این شرکت سان‌فرانسیسکویی به مردم گفت اگر جرات دارند، تمام شب هالووین را در کنار مردگان بگذرانند و برای این کار به شهر پاریس ۳۵۰،۰۰۰ یورو پرداخت تا سرداب‌هایش را برای آن شب در اختیارشان قرار دهند.

 

 

۵ بهمن ۱۳۹۶

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.