ساعت‌های خارق‌العاده‌ی سال ۲۰۱۷

منتشر شده در ۸ بهمن ۱۳۹۶

همه می‌دانیم که حساب زمان را نگه‌داشتن جزء فعالیت‌های دلچسب یا هیجان‌انگیز نیست. با گذشت هر روز، ما هم پیرتر می‌شویم و این اصلاً موضوع خوبی برای شروع گفتگوهای سرصبح نیست. اما با این وجود، همانطور که یک فنجان قهوه‌ی خوب می‌تواند لذتبخش باشد، یک زمان‌نگه‌دار جذاب هم می‌تواند زندگی را کمی قابل‌تحمل‌تر کند.

بعضی ساعت‌ها جالب‌تر، لوکس‌تر یا چشمگیرتر از بقیه هستند و در زیر برخی از باورنکردنی‌ترین ساعت‌های سال ۲۰۱۷ را معرفی می‌کنیم:

۹. MB&F HM7 Aquapod Tourbillon

سازنده‌ی بنام ساعت سوییسی، MB&F، با مدل آکواپاد شماره‌ی ۷ خود همه را غافلگیر کرد. یک ساعت شیرجه که تنها تا عمق۵۰ متری زیر آب دوام می‌آورد. اما از این مورد که بگذریم، این ساعت نفیس، پوششی ۵۳.۸ میلی‌متری دارد که از ۹۵ قطعه تشکیل شده و یک قاب و کریستال یاقوت در درون آن دارد که حرکت مدور اتوماتیک آن را پنهان می‌کند.

با این ساعت که در دو جنس طلایی و تیتانیومی موجود است، به هر جا پا بگذارید، به چشم می‌آیید.

۸. Hublot Techframe Ferrari Tourbillon Chronograph

مسلماً همکاری فراری و هوبلو آدم را هیجان‌زده می‌کند. نتیجه‌ی آخرین کار مشترک این دو، Hublot Techframe Ferrari Tourbillon Chronograph شده است. این ساعت برای جشن تولد ۷۰ سالگی فراری طراحی شد و در سه نسخه موجود است: طلا، تیتانیوم و کربن پلی‌استراترکتون. به علاوه، برای آنکه با تولد ۷۰ سالگی این خودروسازی مناسبت داشته باشد، قرار شده در تعداد فوق‌محدود تنها ۷۰ عدد تولید شود.

۷. Manufacture Royale ADN Street Art

Manufacture Royale ADN Street Art طراحی بی‌نظیر، نوآوری و مهارت استادانه‌ی ساعت‌سازی سوئیسی را به بهترین شکل ممکن با هم ترکیب می‌کند. به لطف فرآیند طراحی تزئینی آن که شامل چاپ از طریق آب‌نگاری نیز می‌شود، هر کدام از این زمان‌سنج‌ها منحصر به فرد هستند.

جدا از این ویژگی‌ها، صفحه‌ی فلزی و پل‌های تزئین شده با دست، و همچنین بند دست‌دوز چرم تمساح مشکی، یا بند لاستیکی در دو رنگ آبی یا مشکی با سگک فلزی باید دلایل قانع‌کننده‌ای باشند که یکی از اینها برای خود داشته باشید.

۶. Zenith Defy Lab

این ساعت قرار است دقیق‌ترین ساعت مکانیکی جهان باشد؛ اقلاً از نظر مدیرعامل تگ هویر که اینطور است. همچنین، طوری ساخته شده است که در درجه حرارت بسیار بالا و میدان مغناطیسی به خوبی کار کند.

ظاهر نیمه‌براق و ساز و کار حیرت‌انگیزش هم جلوه‌ی بصری جذابی به آن افزوده؛ اما متاسفانه تنها  ۱۰ آدم خیلی خوش‌شانس خواهند توانست آن را روی دستشان امتحان کنند.

۵. Harry Winston’s Histoire de Tourbillon8

این ساعت، با قاب طلایی ۵۱ میلی‌متری و صفحه‌های چرخان آلومینیومی‌اش، به جز زیبایی و کیفیت، به انحصار می‌اندیشد. در کل تنها ۲۰ عدد از این ساعت تولید خواهد شد. ۱۰ تا با صفحه‌ی قرمز و ۱۰ تای دیگر به رنگ خاکستری ذغالی شیک.

۴. Anura Rafael Write Time

انورا رافائل برای اولین ساعت مچی‌اش دو هنر خوشنویسی و ساعت‌سازی را ترکیب کرده و حرکت خطی ساعت مکانیکی را با محفظه‌ای جداشونده از جنس یاقوت و رزگلد که بخشی از آن در چرم تمساح پوشیده شده درآمیخته است.

ساعت را می‌توان بر روی سه صفحه خواند که شماره‌های ساعت همگی با دست حکاکی و رنگ شده‌اند، اما آنچه که در نهایت هوش از سرمان می‌برد، تبدیل شدنش از ساعت به خودنویس است.

۳.Jacob & Co. Astronomia Solar

اینکه ساعت‌سازان Jacob & Co. ساعت فوق‌العاده‌ای طراحی کرده‌اند، چیز جدیدی نیست. اما این ساعت جدید استرونامیا سولار اولین تولید این برند است که هر هشت سیاره‌ی دور خورشید را نمایش می‌دهد. کره‌ی زمینِ حکاکی شده با دست آن هر ۶۰ ثانیه یک بار به دور محور خود می‌چرخد و هر ۱۰ دقیقه یک دور به دور صفحه می‌زند. تنها همین قابلیتش ساعت‌ها شما را به خود خیره می‌کند.

قیمت این ساعت با قاب رزگلد ۴۴.۵ میلی‌متری و بند چرم تمساح،  ۱،۰۱۳،۶۰۰ دلار است.

۲. Audemars Piguet’s Diamond Outrage

این ساعت آوانگارد تکان‌دهنده‌ی الماس‌نشان از برند سوییسی Audemars Piguet در دو نمونه‌ی منحصر به فرد با طلای سفید ۱۸ عیار که کاملاً در الماس یا در یاقوت کبود پوشیده شده، موجود است. در این ساعت دقیقاً ۹،۹۲۳ قطعه الماس تراش‌خورده‌ی اعلا به کار رفته است و قیمت آن فقط در صورت سفارش در دسترس خواهد بود.

۱. Hysek Colossal Grande Complication

Hysek، ساعت‌ساز سوییسی، به مناسبت ۲۰ سالگی خود از این ساعت رونمایی کرده است. قاب رزگلد و کریستال خمیده‌ی آن تنها بخش کوچکی از جذابیت‌های بی‌همتای این ساعت هستند.

این ساعت با صفحه‌ی شلوغش بیشتر به یک اثر هنری کاربردی می‌ماند. ماه بزرگ سه‌بعدی وسط آن روشی عالی برای نشان دادن زمان و روز است و نگاه کردن به نمایشگر ذخیره‌ی انرژی آن می‌تواند گاهی خیلی مفید باشد. با حدود ۷۰۰،۰۰۰ دلار می‌توان یکی از ۸ صاحب  Hysek Colossal Grande Complication شد.

۸ بهمن ۱۳۹۶

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.