شام در آسمان

منتشر شده در ۱۸ مهر ۱۳۹۶

شام در آسمان پروژه‌ای خلاقانه است برای برآوردن رویای ‌آن‌هایی است که دغدغه‌ی ماجراجویی و لذت بردن از تجربه‌های منحصربه‌فرد دارند. صرف شام در ارتفاع ۵۰ متری، برفراز یک کنسرت موسیقی و یا سواحل اقیانوس اطلس.

در سال ۲۰۰۷ دیوید گیسل، مالک یک شرکت بازاریابی و ارتباطات در بلژیک با همکاری استفان کرهوفس، برگزارکننده‌ی رویدادهای پرس از ارتفاع (Bungee Jumping) و شرکت دیگری به نام The Fun Group متخصص در ساخت و اجرای پارک‌های بازی، پروژه‌ای را آغاز کردند برای برگزاری مهمانی شام در ارتفاع. اولین مهمانان آن‌ها اعضای اتحادیه‌ی اروپا بودند. خیلی زود تماس‌ها از نقاط مختلف دنیا آغاز شد که موضوع آن‌ها درخواست برای تکرار این رویداد بود. آن‌ها هم درنگ نکردند. گیسلز می‌گوید:‌ «کمی سوررئال به نظر می‌رسد، ولی متوجه شدیم که مردم از صرف شام در رستوران‌های تکراری و قدیمی خسته شده‌اند و چیز متفاوتی می‌خواهند. ما هم تلاش کردیم این مرزها را در هم بکشنیم. آسمان ... ماست.»

شام بعدی در آخرین شب سال ۲۰۰۸ در آسمان لاس وگاس برگزار شد و در سال ۲۰۰۹ در چندین کشور دیگر از جمله کانادا و چین. از آن زمان تا به حال بیش از ۵ هزار شام در آسمان نزدیک به ۵۶ کشور برگزار شده است. این رستوران‌ها را جرثقیل‌هایی بزرگ در ارتفاع ۵۰ متری زمین نگه می‌دارد. رستوران شامل یک میز بزرگ و سراسری است که مهمانان دور آن می‌نشینند و نوشیدنی و غذایی صرف می‌کنند که به دست گروهی از بهترین و مشهورترین آشپزهای دنیا آماده شده است.

بلژیک، هلند، آلمان، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، اتریش، جمهوری چک، لهستان، فنلاند، دانمارک، سوئد، ایرلند،‌ اوکراین، روسیه،‌ ترکیه، امارات متحده‌ی عربی، عربستان سعودی، قطر، لبنان، هند، استرالیا، ژاپن، کلمبیا، برزیل، مکزیک، آفریقای جنوبی و مراکش تعدادی از کشورهایی هستند که میزبان شام در آسمان بوده‌اند.

هدف این پروژه خلق تجربه‌ای تکرارناپذیر و به یادماندنی برای مشتریان ماجراجویی است که زندگی را طور دیگری می‌خواهند. این پروژه در این سال‌ها بسیار موفق بوده و علاوه بر درخواست‌های بسیار برای میزبانی و برگزاری‌اش در کشورهای مختلف، توجه بسیاری از رسانه‌های بزرگ دنیا را به خود جلب کرده است. شبکه‌های تلویزیونی NBC و ABC آمریکا، نشریاتی چون هرالد تریبون، لوموند و مجلات مشهوری چون People، Elle درباره‌ی آن گزارش اختصاصی منتشر کرده‌اند. نشریه‌ی فوربس این رستوران را در فهرست ۱۰ رستوران غیرعادی دنیا گنجانده است. شام در آسمان فقط یک شام نیست. می‌توانید جلسات مهم کاری در آن ترتیب دهید و یا جشن عروسی را برگزار کنید. اجرای زنده‌ی موسیقی هم بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر به این پروژه اضافه شده است.

۱۸ مهر ۱۳۹۶

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.