طراحی خلاقانه‌ی اسپیس مانیتور سامسونگ در سال ۲۰۱۹

منتشر شده در ۱۹ دی ۱۳۹۷

سه، چهار سال پیش که سامسونگ (Samsung) از تلویزیون مدل Serif خود رونمایی کرد کسی نمی‌دانست این شرکت چه فکری در سر دارد. تلویزیون بدقواره‌ای بود که سعی می‌کرد پا از گلیم استاندارد لوازم خانگی فراتر نگذارد. اما پس از یک سال، سامسونگ از تلویزیون QLED خود با مودِ اَمبیِنت رونمایی کرد، که طراحی آن به شکلی بود که به جای اینکه کاری کند این وسیله بیشتر دیده شود، تلاشش بر این بود که با باقی وسایل خانه بیامیزد.


مود امبینت کاری نبوغ‌آمیز بود، و نشان از این داشت که سامسونگ بیش از آنکه به فکر شکل و شمایل چشمگیر باشد، پژوهش و طراحی را جدی گرفته است. آخرین محصول این شرکت، اسپیس مانیتور (Space Monitor)، اثباتی بر آن بود که سامسونگ توانایی تولید محصولاتی خارق‌العاده را دارد که علاوه بر کارایی، هنرمندانه نیز هستند.


اسپیس مانیتور (Space Monitor)

اسپیس مانیتور سامسونگ به معنای واقعی کلمه همان کاری را انجام می‌دهد که می‌گوید. این محصول پدید آمده تا تجربه‌ی استفاده از مانیتور را به‌گونه‌ای محسوس ارتقا دهد. به دلیل قابلیت وصل شدن به لبه‌ی میز کار، فضای بسیار زیادی را آزاد می‌کند، و اجازه می‌دهد مانیتور به دیوار بچسبد. بسیاری از مانیتورها پایه‌های بزرگ و پرحجمی دارند، تنها به این دلیل که بزرگ‌اند و بدون آن درست بر جای خود نمی‌ایستند. اسپیس مانیتور این مشکل را ندارد، چرا که به جای پایه بر گیره‌ای کمکی تکیه می‌کند. زاویه‌ی آن نیز به آسانی قابل تنظیم است، بدون آنکه لازم باشد نگران افتادنش باشید، یا حتی بدون آنکه نیاز باشد فضایی روی میز کار برایش باز کنید. سامسونگ از دسته‌ای بلند و پهن بهره گرفته تا کابل برق و HDMI را از نظر پنهان کند، و مانیتوری عرضه کند که ساده و زیباست و محل کارتان را خلوت و تمیز نگه می‌دارد.

این مانیتور در دو اندازه‌ی ۲۷ اینچ با کیفیت تصویر QHD و ۳۲ اینچ با 4K UHD موجود خواهد بود و در سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد. از جمله محصولات خاص سامسونگ که در طی این سالها طرفداران بسیاری داشته است می‌توان به جاروبرقیِ Powerbot اشاره کرد که در بین طرفداران جنگ ستارگان بسیار محبوب است.

۱۹ دی ۱۳۹۷

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.