غول جدید استون ‌مارتین

منتشر شده در ۱۴ آذر ۱۳۹۶

جدیدترین سوپرماشین استون ‌مارتین، غولی است از جنس فیبر کربن و فولاد و فلز. این ماشین که محصول مشترک طراحی زاگاتو و استودیوی طراحی استون مارتین است، با طرح جسورانه و عضلانیِ بدنه‌ی خود، حرکتی رو به جلو برای این کمپانی و ژانر سوپر ماشین‌های لوکس آن محسوب می‌شود.

بدنه‌ی این ماشین از جنس فیبر کربن است و هر قسمت از آن، با تأکید بر سبُکی و ایمنی طراحی شده است. سقف جمع‌شونده‌ی آن که طرح مخصوص زاگاتو است، مانند دو استوانه بالای سر سرنشینان قرار می‌گیرد. این طرح در کنار زیبایی و جذابیت به بهبود عملکرد آیرودینامیک استون مارتین هم کمک می‌کند.موتور ۶ لیتری V12 قدرتی بدون محدودیت به این ماشین بخشیده و باعث شده صفر تا صد را تنها در ۳.۵ ثانیه طی کند. طراحی یکپارچه‌ی داخل ماشین و استفاده از چرم‌ دست‌دوز و اعلا درکنار طراحی فوق‌العاده‌ی ابزار‌ها و نشانگرهای داخل کابین، حسی مافوق قدرت و رام‌نشدنی به راننده می‌دهد.

از این مدل جدید که در ۴ دسته‌ی کوپه، جاده‌ای، مسابقه‌ای و سوپراسپرت تولید شده، تنها ۳۲۵ ساخته شده و در کل دنیا به فروش می‌رسد. این امر هم به‌ خاطر حفظ ابهت و کلاس استون مارتین و شرکت طراحی اتومبیل زاگاتو و هم به خاطر طولانی بودن روند تولید صورت گرفته است. زیرا این ماشین تماماً دست‌ساز بوده و تحویل سفارش برای خریداران شش ماه پس از خرید انجام می‌شود. سابقه‌ی همکاری شرکت طراحی زاگاتو با استون‌مارتین به دهه‌ی شصت میلادی می‌رسد. جایی که اولین مدل‌های مشترک برای مسابقات رالی ساخته شد و تا امروز که بیش از پنج دهه از این همکاری می‌گذرد، مدل‌های متنوعی برای مسابقات و استفاده‌ی عمومی طراحی و ساخته شده است.

۱۴ آذر ۱۳۹۶

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.