لامبورگینی هوراکان پرفورمانته ۲۰۱۸ میخکوب می‌کند

منتشر شده در ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

اگر قرار است لامبورگینی هوراکان پرفورمانته‌ی ۲۰۱۸ را از نزدیک ببینید، مراقب قلبتان باشید! این ماشین ایتالیایی، با بدنه‌ی هواپیما مانند و گوشه‌دار و کنج‌های نوک‌تیزش هوس‌انگیزتر از هر ماشین اسپرتی است. به چالش دعوتتان می‌کنم تا ماشینی بیابید، که همین‌قدر چیره‌دستانه، قدرت، سرعت و اغواگری را یک‌جا داشته باشد. با این حال، ستایش‌برانگیزتر ازجذابیت دیداری‌اش، دینامیک رانندگی‌اش است. بله، درست است، عملکرد پرفورمانته از ظاهرش هم جلو می‌زند.

هوراکان پرفورمانته نسخه‌ی بهسازی شده‌ی هوراکان است. با اینکه مثل این می‌ماند که بخواهند فرمول شکلات‌های ام&ام را بهتر کنند، اما مهندسان لامبورگینی موفق شدند با کاهش وزن، افزایش قدرت، بهبود ایرودینامیک و بهتر کردن شاسی آن، عملکردش را اتقا دهند. و کمی پس از معرفی این خودرو، پرفورمانته رکورد نوربرگ رینگ را با زمان ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه (یعنی ۵ ثانیه‌ی کامل کمتر از پورشه ۹۱۸ سپایدر) شکست.

در وسط شاسی پرفورمانته موتور ۵.۲ لیتری وی۱۰ قرار دارد. ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن ۵۸۷ نیوتن‌متر است (۲۸ اسب بخار و ۵۲ نیوتن‌متر بالاتر از هوراکان استاندارد). به گفته‌ی مهندسان لامبورگینی، وزن پرفورمانته از هوراکان استاندارد ۴۰ کیلوگرم کمتر است. مهندسان به ویژه به سیستم ایرودینامیک این ماشین افتخار می‌کنند، که گذشته از تمام موارد تأثیرگذار در این امر، خلاقیت دیگری نیز به خرج داده‌اند، که آن هم سیستمی است که بتواند به صورت انتخابی هوا را از بال‌های عقبیِ هر طرف عبور دهد (طرف چپ و راست مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند.) تا نیروی وارده بر چرخ‌های عقبی را هنگام پیچیدن کم و زیاد کند. با اینکه خودروسازی‌های دیگری مثل پاگانی هم از جادوی ایرودینامیکی مشابهی استفاده می‌کنند، راه حل لامبورگینی در برابر مقاومت هوا، سبک‌وزن، موثر و یکپارچه است.

ایتالیایی‌ها با بهبود کارایی هوراکان، که خود از پیش ماشین اعجاب‌انگیزی بود، بار دیگر هنر خود را به رخ کشیده‌اند. هوراکان پرفورمانته‌ی لامبورگینی فقط توقعمان را بالا نمی‌برد، ضربان قلبمان را هم به سقف می‌رساند!

 

 

۱۴ بهمن ۱۳۹۶

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.