لینکولن کنتیننتال، آسودگی در کنار صفت لوکس

منتشر شده در ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

کنتیننتال ۲۰۱۸ را باید نسخه شگفت‌انگیزتر، مدرن‌ و به‌روز شده نسخه ۲۰۱۷ خواند که از مشخصات آن می‌توان به رانندگی آرام، ظاهر مستحکم و کابین مجلل منحصربه‌فرد اشاره کرد.

حال به سوال اصلی می‌رسیم که تفاوت این نسخه به‌روز شده با نسخه ۲۰۱۷ در چیست؟ پاسخی که خودرونویسان آمریکایی به این سوال داده‌اند «همه چیز» است! سایت‌های خودرویی فهرست کاملی از تفاوت‌ها را لیست کرده‌اند اما می‌توان به این موارد اشاره داشت که حتی نسخه قیمت متوسط این خودرو نیز از آپشن‌های روزی چون هشدار نقطه کور، جی‌پی‌اس، هشدار فاصله خودروی عقب و دیگر سیستم‌های ایمنی برخوردار است که ایمنی سرنشینان را تضمین خواهد کرد. همچنین می‌توان به چرم منحصربه‌فرد داخل، فرمان چوبی طبیعی و سیستم بسته شدن درها به‌شکل آرام اشاره داشت که از ویژگی‌های خاص این مدل به‌شمار می‌روند.

حال به‌سراغ پیشرانه این خودرو می‌رویم. کمپانی لینکولن برای مدل کنتیننتال از یک موتور وی‌شکل ۶ سیلندر استفاده کرده است که در نقدهای وارده، تنها امتیاز سه‌ونیم از پنج را گرفته است. یکی از دلایل امتیاز پایین این پیشرانه ۳ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ دوگانه، عدم پاسخ قدرتی به رانندگان تست این خودرو بوده است که برخلاف حجم و سیستم پرخورانی که دارد، آن‌طور که باید و شاید نتوانسته است نظر مثبت رانندگان تست را به‌خود جلب کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که هدف از تولید این خودرو قطعا سرعت و شتابی چون خودروهای اسپرت نبوده است، چیزی که رانندگان تست معمولا به آن توجه نداشته و انتظار دارند همه خودروها بتوانند رقیب سرعتی هم باشند! به هر ترتیب در زمان‌های به‌دست آمده از شتاب‌گیری این خودرو، زمان حدودی 5 ثانیه برای صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به‌دست آمده است که با توجه به وزن و سبک این خودرو، ابدا عدد بدی نیست. این در حالی است که ب‌ام‌و سری5 ایکس‌درایو زمان ۴.۵ ثانیه و ولوو اس ۹۰ زمان ۵.۶ ثانیه را به ثبت رسانده‌اند. هندلینگ و فرمان‌پذیری کنتیننتال از نقاط قوت آن است که هر پنج امتیاز را در حالات مختلف رانندگی گرفته است. از نظر ایمنی این مدل یکی از برترین ایمنی‌ها را در تست‌های خودرویی از آن خود کرده است که امتیاز ۴.۵ از ۵ ستاره را دارد. همچنین کسب پنج ستاره در تست‌های سازمان ترافیک و ایمنی بزرگر‌اه‌های ایالات‌متحده و دریافت پنج ستاره کامل از سازمان ایمنی بزرگراه‌های ایالات‌متحده نیز نشان‌دهنده ایمنی بالای این خودرو است. چیدمان و طراحی داخلی کابین نیز کاملا ساده اما لوکس است که با متریال چرم و چوب به‌کار رفته جلوه خاصی به داخل این خودرو می‌دهد. به جرات می‌توان گفت عنصر اضافی در کابین و چیدمان سوییچ‌ها به چشم نمی‌آید و همین سادگی در کنار پیشرفته‌ترین و به‌روزترین آپشن‌های رفاهی و کاربردی باعث شده است که داخل این خودرو جلوه بسیار خاصی پیدا کند. از نظر فضای اتاق نیز می‌توان کنتیننتال را بعد از جنسیس جی۸۰، بهترین خواند که نسبت به آئودی آ۶ و ب‌ام‌و سری۵ بسیار جادارتر است. نکته آخر اینکه موتور این خودرو تشنه خوردن بنزین است! پس اگر به یک خودروی اقتصادی فکر می‌کنید، خرید آن‌را از ذهن دور کنید! هرچند که هدف از تولید این مدل، تنها بازارهای ایالات‌متحده و چین است و فعلا خبری از کشورهای دیگر نیست.

۲۹ بهمن ۱۳۹۶

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.