چرا باید ماداگاسکار را در فهرست سفرهای امسال‌تان بگذارید؟

منتشر شده در ۱ اسفند ۱۳۹۶

می‌گویند وقتی حضرت سلیمان می‌خواست معبدش را بسازد، بهترین نجارها را به‌دنبال بهترین چوب‌ها به سراسر زمین فرستاد. آن‌ها سرانجام از ماداگاسکار سر درآوردند، تا رزوودهای شیرین‌عطر شکوهمندش را به سرزمین مقدس ببرند. برخی از آن‌ها غرق افسون آن جزیره زیبا شدند و تصمیم گرفتند همان‌جا بمانند.

چه این قصه را افسانه بدانید و چه واقعی، این سرزمین که به قاره هشتم نیز معروف است، هم‌چنان تعداد انکارناپذیری از گردشگران را به‌خود جذب می‌کند و بیشتر افراد برای دیدن میمون‌های لمور به آنجا می‌روند. ماداگاسکار حدود ۱۰۰ گونه جانوری دارد که هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شوند. بقیه بازدیدکنندگان مشتاق لمس جنگل‌های ژوراسیک‌وار یا جنگل‌هایی با درخت‌های سر به فلک کشیده‌ای هستند که انگار سروته شده‌اند!

تیری دالس ۵۹ ساله هم اولین بار مثل بیشتر افراد به این جزیره پا گذاشت: با چشمان گشاد و شگفت‌زده. از اینجا بود که اولین اقامتگاه ۵ ستاره جزیره تاسیس شد.

سفر به ماداگاسکار به خودی خود طولانی است و شامل پرواز با هواپیما، سفر زمینی و در آخر مسافرت با هلی‌کوپتر است. اما همین که از هلی‌کوپتر پیاده شوید و در دستان خدمتکار شخصی‌تان که با نارگیل تازه‌شکسته به استقبال‌تان خواهد آمد- بیفتید، فوری آرام می‌شوید.

دالس همان معمارانی را به‌کار گرفته که اقامتگاه فوق‌لوکس سیچل را، که کیت میدلتون و پرنس ویلیام ماه عسل‌شان را در آنجا گذراندند، ساخته‌اند. داخل اتاق‌ها تخت‌هایی با پشه‌بندهای آویزان از سقف دارد و آب فیروزه‌ای‌رنگ و ساحل آرامش از پشت دیوارهای کشویی شیشه‌ای پیداست.

با اینکه ماداگاسکار تقریبا از سال ۱۹۸۰ هر سال با شیوع طاعون مواجه بوده، این بیماری اغلب در شهرهای بزرگ دور از میاوانا متمرکز بوده است. امسال سازمان بهداشت جهانی طی بیانیه‌ای اظهار کرد  که شیوع این بیماری، به‌ویژه بیماری فراگیر سال گذشته کنترل شده است.

در نهایت، اگر سفرهای لوکس باب میل‌تان است، ماداگاسکار هم مقصدی منحصربه‌فرد است و هم مجلل.

 

۱ اسفند ۱۳۹۶

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.