گنبدهای کلبه‌های لوکس سر از جنگل‌های کبک بیرون می‌کشند

منتشر شده در ۳۰ آبان ۱۳۹۷

سه گنبد خاکستری ساخت شرکت کانادایی بورژوا/لِشَسور (Bourgeois/Lechasseur) مثل قارچ وسط جنگل‌های کبک درآمده‌اند.

این مکان بر روی کوهی در پُتیت ریوییِر سن فرانسوا (Petite-Rivière-St-François) قرار دارد. هدف شرکت معماری بورژوا/لشسور این بوده که این کلبه‌ها کمترین تاثیر مخرب را بر محیط زیست بگذارند و آثار انسانی را تا حد ممکن محدود کنند و بنابراین می‌خواسته‌اند تا جایی که امکان دارد تعداد کمتری درخت قطع شود.

هر کدام از این کلبه‌ها بر ستون‌هایی بر تپه بنا شده و بالا برده شده‌اند تا درست زیر سایبان درخت‌ها قرار گیرند، روی پایه‌ای چوبی، هم‌رنگ مناظر پیرامونشان.

معمار این سازه‌ها، که طراح و طرفدار محیط‌زیست معروفی هم هست، این ساختمان را با داربست‌هایی با فرم مثلثی ساخته. ساختار آن بسیار مستحکم است، با این حال به‌سبب استفاده از حداقل مصالح، سبک‌وزنی‌اش را حفظ کرده است.

این کلبه‌های گنبدی از پیش ساخته شده بودند و بعد در محل نصب شده‌اند. بورژوا/لشسور از پارچه‌ای خاکستری از جنس PVC برای پوشاندن سر این کلبه‌ها استفاده کرده که هم از سر و صدا جلوگیری می‌کند و هم کلبه را در تمام طول سال گرم نگه می‌دارد، حتی در یخبندان کبک.

در این سازه‌های چادرمانند، پنجره‌هایی ایجاد شده که چشم‌اندازی رو به رودخانه‌ی سن لارنس دارد. شب‌ها که چراغ‌های داخل روشن می‌شوند، گنبدها به چشم‌هایی می‌مانند که از میان درختان به آسمان نگاه می‌کنند.

دیواره‌هایی سیاه در وسط این سازه‌های گرد کشیده شده‌اند که حمام و دستشویی را از دید پنهان می‌کنند و آشپزخانه‌ی کوچکی در بیرون تعبیه شده.

این شرکت معماری با اهداف محیط‌زیستی‌اش در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و چندین بنای معروف در کانادا ساخته است.

۳۰ آبان ۱۳۹۷

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.