ابرلوکس پرقدرت بنتلی کانتیننتال جی‌تی

منتشر شده در ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

بنتلی کانتیننتال جی‌تی مدل 2019 را می‌توان یک ابرلوکس پرقدرت نامید که می‌توان پابه‌پای ابرخودروهای اسپرت حرکت کرده و آنها را به چالش جدی بکشد

اساس طراحی مدل جدید بنتلی کانتیننتال جی‌تی، بر آسایش و رفاه سرنشینانش بنا شده است که اگر نمره منفی فضای تنگ صندلی‌های عقب را در نظر نگیریم،‌ از هر حیث می‌توان نمره کامل قبولی را به آن اختصاص داد. همچنین بنتلی کانتیننتال 2019 در سگمنت خودروهای چهارسرنشینه دو در قرار می‌گیرد که طراحی آن به شکل کوپه بوده است. 

اگرچه در طراحی داخل کابین کانتیننتال شاهد شباهت‌هایی با مدل بنتیاگا هستیم اما شاهد کابینی لوکس و منحصربه‌فردی هستیم که به کم‌تر خودرویی در این بازه قیمتی شباهت دارد. چرم مرغوب، چیدمان اداوات داخل کابین و روی داشبورد، فرمان دو رنگ و دریچه‌های هوای دایره‌شکل، جلوه‌ای فوق‌العاده به این خودرو داده است که می‌تواند شما را محصور خود کند.

چوب،‌ آلومینیوم و چرم مرغوب در داخل کابین مورد استفاده قرار گرفته است و نمایشگر 12.3 اینچی لمسی در این خودرو می‌تواند جذابیت‌های آن‌را دوچندان کند. استفاده از برخی المان‌های آنالوگ نیز بر جنبه کلاسیک این خودرو افزوده است اما این بدان معنا نیست که تنها با یک کابین لوکس و شیک طرف هستیم،‌ بلکه حس سواری با یک خودروی سوپراسپرت شیک نیز تداعی می‌شود.

تایرهای پیرلی نیز چسبندگی خوبی در پیچ‌ها، مسیرهای ناهموار و سرعت‌های بالا برای کانتیننتال جی‌تی ایجاد کرده است که می‌تواند با خیال راحت هر چقدر می‌خواهید پا را روی پدال گاز فشار آورید و نگران از دست دادن فرمان نباشید! حالت‌های مختلف رانندگی نیز از دیگر امکانات این خودرو است که می‌توان آن‌را بر اساس نوع جاده انتخاب تا سیستم تعلیق،‌ عملکرد گیربکس و قدرت پیشرانه تغییر و بهترین راندمان را در اختیار راننده قرار دهد.

بنتلی برای این مدل از یک موتور شش لیتری 12 سیلندر استفاده کرده است که با تجهیز آن به پرخوران توربوشارژ دوگانه از جنس آلومینیوم می‌تواند 626اسب‌بخار قدرت تولید کند. همچنین موتور دیگری نیز بنتلی برای این خودرو در نظر گرفته است که از حجم پایین‌تری برخوردار است. این موتور هشت سیلندر بوده و قدرت کم‌تری تولید می‌کند. گیربکس 8سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی و استفاده از کلاچ دوبل برای این خودرو رانندگی دلپذیری را فراهم آورده است که این گیربکس می‌تواند قدرت تولیدی موتور را به هر چهار چرخ انتقال دهد.

در تست‌های شتاب صورت گرفته از کانتیننتال، زمان 3.3ثانیه برای آن ثبت شده است و نهایت سرعت در این تست‌ها، 333 کیلومتربرساعت را نشان می‌دهد. قیمت در نظر گرفته شده برای بنتلی کانتیننتال جی‌تی حدود 225هزار دلار است که با توجه به کیفیت، آپشن‌های در نظر گرفته شده و توان فنی این خودرو کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد اما باید این نکته را در نظر داشت که بازار هدف بنتلی، طبقه خاص کشورها است و نباید انتظار دیده شدن این خودرو را از طیف وسیع علاقمندان به خودرو داشت.

۲۲ خرداد ۱۳۹۷

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.