بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۰

منتشر شده در ۲ بهمن ۱۳۹۷

BMW سری ۷ مدل سال ۲۰۲۰ برای نسل ششم تعداد زیادی امکانات اضافی دارد، اما برجسته‌ترین جنبه‌ی آن بزرگ شدن جلو پنجره است که نزدیک به ۴۰ درصد از مدل قدیمیترش بزرگتر است.

خودرویی برای آیندگان

البته این افزایش اندازه علتی مهندسی دارد: دلیل آن ارتقای موتور و خنک کن ترمز است. با وجود اینکه عادت کردن به ظاهر جدید کمی زمان می‌برد، اما در نگاه اول نمی‌توان یاد جلو پنجره‌ی پانامریکانای مرسدس بنز نیفتاد که حالا زیر بینی ستاره‌های سه‌پرش را تزئین می‌کند.

مدل‌های دیزل 730d/730Ld، 730d xDrive/730Ld xDrive  و 740d xDrive/740Ld xDrive  به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ (مدل 740 توئین توربوشارژ است) مجهز هستند. قدرتمندترین مدل دیزل سری 7 جدید با قدرتی حدود ۴۰۰ اسب‌بخار، تیپ 750d xDrive  یا 750Ld xDrive  است که از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر به‌همراه چهار توربوشارژر استفاده می‌کند. تمام تیپ‌های مدل ۲۰۲۰ سری 7 به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق انطباقی با کنترل برقی دمپرها و کمک‌فنرهای بادی مستقل هرچرخ درکنار جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته مجهز هستند. جعبه‌دنده‌ی جدید، علاوه بر داشتن سیستم کنترل شروع حرکت (لانچ کنترل)، تعویض دنده‌های نرم و سریع را ممکن می‌کند. سیستم فرمان‌پذیری محور عقب در قالب آپشن در دسترس خواهد بود.

طراحان میان داشبورد این خودرو یک صفحه نمایش لمسی 10.2 اینچی قرار داده‌اند که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی سرگرمی بی ام و را نمایش می‌دهد و به دستیار شخصی هوشمند هم مجهز است. شرکت ب ام و BMW برای محصول جدید خود همان نسل جدید صفحه آمپرهای دیجیتالی خود را در نظر گرفته که در مدل‌های سری 8 و X5  از آن استفاده کرده بود و آن را در قالب یک نمایشگر 12.3 اینچی در این خودرو قرار داده است. خریداران می‌توانند برای سرنشینان عقب خودرو ب‌ ام و BMW سری 7 مدل ۲۰۲۰ دو نمایشگر 10 اینچی فول HD با بلوری پلیر سفارش دهند.

برای اعلام قیمت آن باید تا رونمایی ماه آوریل صبر کنیم، اما تخمین زده می‌شود قیمت آن از ۸۰ هزار دلار شروع شود و بنا به گزینه‌های مختلف انتخابی افزایش یابد.

۲ بهمن ۱۳۹۷

تیم نودید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.